MKB BEDRIJFSscan / Retailscan

De toegevoegde waarde van een bedrijfsscan of retailscan

Als ondernemer wil je niet alleen het maximale rendement halen uit je bedrijf. Je wilt ook weten wat je goed doet en vooral ook wat er nog béter kan. Je wil weten waar de verbeterpunten zitten en welke onderdelen van je bedrijf extra aandacht nodig hebben? Een bedrijfsscan of retailscan kan hierbij een hele goede ondersteuning zijn. Bovendien kan de bedrijfsscan of retailscan vooral inzicht en richting geven aan jou als MKB-ondernemer en je bedrijf. Wat is jouw ambitie als ondernemer. Met welke visie en focus onderneem je? Wat is de volgende te nemen stap en waar wil je over 3 of 5 jaar staan met je bedrijf?.

Info over de Retailscan / Bedrijfsscan?

15 + 7 =

 

De toegevoegde waarde van een bedrijfsscan of retailscan

Als ondernemer wil je niet alleen het maximale rendement halen uit je bedrijf. Je wilt ook weten wat je goed doet en vooral ook wat er nog béter kan. Je wil weten waar de verbeterpunten zitten en welke onderdelen van je bedrijf extra aandacht nodig hebben? Een bedrijfsscan of retailscan kan hierbij een hele goede ondersteuning zijn. Bovendien kan de bedrijfsscan of retailscan vooral inzicht en richting geven aan jou als MKB-ondernemer en je bedrijf. Wat is jouw ambitie als ondernemer. Met welke visie en focus onderneem je? Wat is de volgende te nemen stap en waar wil je over 3 of 5 jaar staan met je bedrijf?

 

Een bedrijfsscan of retailscan geeft inzicht

Een bedrijfsscan of retailscan geeft inzicht in en richting aan je bedrijf en is bedoeld voor MKB-ondernemers en retailers die meer inzicht willen krijgen. Die niet alleen willen weten waar de verbeterpunten zitten maar juist ook wat er wel goed gaat. De bedrijfsscan of retailscan geeft niet alleen inzicht in de bedrijfsvoering, maar maakt ook je missie en visie duidelijk en geeft inzicht in de financiële situatie. Bovendien kan de bedrijfsscan of retailscan je zeker ondersteunen bij het bepalen van je groei, je visie en de te volgen strategie.

  

Wanneer zet je een bedrijfsscan of retailscan in?

Vanuit mijn eigen ervaring als retailer en nu als retailexpert en retail consultant weet ik, hoe belangrijk het is om inzicht te hebben. Voor mijn eigen bedrijf zette ik minimaal elke 3-5 jaar een retailscan in. Het was de leidraad voor het bepalen van de visie en strategie voor mijn bedrijf. Vaak kwam er ook informatie uit waar ik zelf even niet aan gedacht had, waardoor het ook een eye-opener kon zijn. Vanuit de inzichten en de informatie die ik kreeg uit de bedrijfsscan of retailscan heb ik ook beslissingen genomen. Bijvoorbeeld om bij te sturen op mijn doelgroep of de inkoop. Maar ook werd helder waar de kracht en ontwikkelpunten van mijn team lagen. Zo kon ik het team nog betere aansturen en trainen. Bovendien kon ik op die manier ook het beste uit de mensen halen, omdat zij hun talenten maximaal konden inzetten en benutten. Een gemotiveerd team is cruciaal voor jou als ondernemer. Niet in de laatste plaats werden ook de ontwikkelpunten van mij als ondernemer soms pijnlijk helder, want ook als MKB-ondernemer moet je je blijven ontwikkelen. Je team moet op jou als ondernemer kunnen bouwen, jij bent het voorbeeld voor je team, jij bepaalt de visie en strategie.

Hoe werkt de bedrijfsscan of retailscan?

Juist door mijn eigen ervaringen met de bedrijfsscan of retailscan, weet ik welke enorme toegevoegde waarde de bedrijfsscan of retailscan kan hebben voor jou als ondernemer. Daarom bied ik deze bedrijfsscan of retailscan standaard aan mijn klanten aan. Niet alleen omdat de analyse van de bedrijfsscan of retailscan een prettige structuur biedt voor de gesprekken met een MKB-ondernemer of retailer. Maar vooral ook omdat alle belangrijke aspecten benoemd worden en meteen inzicht en richting geven. De uitkomsten van de bedrijfsscan of retailscan worden vastgelegd in een rapport. En inzicht is wat je als MKB-ondernemer en/of retailer wilt, toch?

Wat levert de bedrijfsscan of retailscan jou als MKB-ondernemer op?

Door het rapport dat de bedrijfsscan of retailscan oplevert worden de sterke en zwakke punten van je bedrijf blootgelegd. Je krijgt als MKB-ondernemer en/of retailer duidelijkheid en inzicht in de te nemen actie(s). Het rapport is de basis voor het actieplan dat opgesteld wordt. Met dat actieplan kun je als MKB-ondernemer en/of retailer concreet aan de slag met je bedrijf. Niet alleen werken in je bedrijf, maar vooral ook aan je bedrijf. Zeker ook als je ambities hebt als ondernemer en je ook in de toekomst heerlijk en ontspannen wilt kunnen ondernemen en een gezond bedrijf wilt hebben met potentie. Bovendien is een gezonde balans tussen werk en privé ook een belangrijk inzicht dat het resultaat kan zijn van de bedrijfsscan of retailscan.

De onderdelen van de bedrijfsscan of retailscan

* Kritisch kijken naar je missie en visie
* Hoe bepaal je je inkoopstrategie
* Het analyseren van je verdienmodel
* Kritische vragen over je personeelsmanagement
* Over welke managementinformatie beschik je en wat is er nodig
* Hoe zijn de overige zaken zoals verzekeringen geregeld

Doe je voordeel met de bedrijfsscan of retailscan

Ben jij klaar voor de volgende stap en wil je direct meer inzicht in je bedrijf? Ben jij als MKB-ondernemer en/of retailer nieuwsgierig naar wat de bedrijfsscan of retailscan voor jou kan betekenen? Wil jij weten wat er al heel goed gaat en waar de verbeterpunten liggen? Durf jij kritisch naar jezelf en je bedrijf te kijken? Sta jij open voor concrete actie?

Dan is de bedrijfsscan of retailscan echt geschikt voor jou!

Vraag dan nu informatie over bedrijfsscan of retailscan aan en creëer zo, niet alleen meer ruimte voor het ondernemen, maar vooral voor ondernemen met meer visie en focus op de toekomst? Vragen? Neem contact op met Annette Brueren

Info over de MKB Retailscan / Bedrijfsscan?

12 + 1 =

info@annettebrueren.nl   |   +31(0)6 21 584 695